Bangkit Daripada Gelita

Tersedar aku daripada kegelapan

terlerai belenggu yang mengikat

tersingkap segala hijab yang gelap

lalu ku lihat alam dari mata hatiku

jalan yang jitu bukan yang palsu….


Oh.. Inilah cahaya dalam diri

yang selama ini ku cari-cari

aku bangkit kembali

aku mula mengenali diri

lalu terpancar keindahan ILAHI


Dalam kelam, suram masih ada hidayah

TUHAN tidak melihat pada aksi dan seri wajah

tetapi selagi punya hati yang masih sudi merintih

oleh dosa, oleh alpa..

Kiranya masih terpilih tidak tersisih

menjadi seorang hamba yang soleh lalu aku bangun

menuju jalan itu, jalan satu di ribuan liku

Aku ada teman

aku ada TUHAN

di situ jalan cahaya

aku bangkit daripada gelita

melangkah satu demi satu dengan waja!

  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Jawapan

