Tanda-tanda Kiamat yang sudah terjadi

Negara Arab menjadi padang rumput & sungai.

“Tidak akan datang hari kiamat sehingga negeri Arab kembali menjadi padang rumput dan dialiri sungai-sungai” (HR. Sahih Muslim)

Pemanasan global telah mengubah sebagian dataran Negara Arab seperti Saudi dan Dubai, yang dulunya kering berpasir menjadi sungai dan turun salju.

Berlumba-lumba Mendirikan Bangunan

“..Bila engkau melihat orang-orang yang dulu menggembala kambing, sekarang berlumba –lumba mendirikan bangunan” (HR Muslim)

Yang dimaksud menggembala kambing adalah kaum petani dan pekebun, saat ini banyak diantara mereka yang beralih profesi sebagai buruh upah di sector property. Kaum kapitalis dengan kekuasaannya banyak mempekerjakan mereka, berlomba-lomba membangun gedung sebagai pusat2 bisnis, hiburan dan rumah tinggal.

Penaklukan Baitul Maqdis/ Masjid Al Aqsa

Dari Auf b. Malik r.a. katanya,Rasulullah s.a.w telah bersabda: “Aku menghitung 6 perkara menjelang hari kiamat.” Baginda menyebutkan salah satu diantaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis.” – Sahih Bukhari

Bermula dari gerakan zionisme yang berlanjut pada pencaplokan tanah Palestina, hingga penghancuran Al Aqsa oleh Israel, peristiwa itu masih berlangsung hingga saat ini.

Bermula dari gerakan zionisme yang berlanjut pada pencaplokan tanah Palestina, hingga penghancuran Al Aqsa oleh Israel, peristiwa itu masih berlangsung hingga saat ini.

Orang yang hina mendapat kedudukan terhormat

“Di antara tanda semakin dekatnya kiamat ialah dunia akan dikuasai oleh orang yang bodoh & hina “ – Riwayat Thabrani


Banyak terjadi pembunuhan

Dari Abu Hurairah r.a. bahwa Rasulullah saw. bersabda, “Tiada akan terjadi kiamat, sehingga banyak terjadi haraj.. Sahabat bertanya apa itu haraj, ya Rasulullah?” Rasulullah saw. Menjawab, “Haraj adalah pembunuhan, pembunuhan.” (HR Muslim)

Drama penyanderaan di hotel taaj mahal, mumbai, india menewaskan lebih dari 150 orang. sebelumnya juga terjadi peristiwa WTC, perang, dan pembantaian etnis lainnya

Advertisements
  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: